Tråd: Veps
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-18, 16:55   #61
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veps

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Leste nettopp at det kanskje ikke var så lurt å ordne med fristende blandinger til veps, da dette kunne tiltrekke seg enda flere veps. Et tips som så ut til å fungere var å blåse opp en gråpapirpose og henge opp der man oppholder seg. Det skulle skremme bort veps siden de trodde at stedet var bebodd av andre veps, siden papirposen ligner på et vepsebol.


https://www.ifinnmark.no/tips-og-tri.../s/5-81-796125 Du skulle sett huset vårt nå Naboene må jo lure for vi har hengt opp flere slike poser. Posene har vi laget av brunt innpakningspapir.

Vi har også hengt opp plastposer fylt med vann. Dette blir gjort b.la på Filippinene for å skremme bort nærgående insekter.

Veps ser vi nesten ikke, men spiser vi ute så kommer de fort. Jeg er rimelig hysterisk etter at jeg fikk et vepsebol etter meg som tenåring. Fikk en masse vepsestikk.
Har også prøvd å tenne på kaffegrut. Det hjalp ikke heller da vi grillet for et par dgr siden.

Vedr vepsefelle så opplevde vi at den tiltrakk seg vepser omtrent fra hele landet. Var for endel år siden vi prøvde dette.

Når det gjelder andre insekter så har vi ikke merket noe til det i sommer.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 04-08-18 kl 17:25.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat