Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-18, 12:35   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.371
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NATO øvelsen Trident Juncture

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Hvis jeg skal beordres til noe som helst, så skal jeg vite at de har hjemmel til å bestemme over meg. Politi: greit. Ambulansepersonell, sikkerhetsvakter, veivesenfolk, norske militære, andre i arbeidsuniform: jeg går ut fra at de har en vettug grunn og kan stanse for å lytte til den grunnen. Utenlandske militære: nope. Da skal det følge med en "excuse me, sorry, could you please...".

Er det én ting som sitter dypt i den norske folkesjela, og som jeg mener vi må verne om alt vi kan, så er det mangel på respekt for autoriteter, og en dyp uvilje mot å blindt følge ordre.

Vel, om du skal lytte til hva de har å si, må du nødvendigvis stoppe. Som du ser, skriver jeg "stoppe". Ikke "blindt følge ordre". Ærlig talt. Jeg har heller ikke sagt at det er greit å sette sivile i håndjern for å ikke stoppe.

Akkurat i dette tilfellet har jeg forstått at det var snakk om en autistisk mann på sin daglige tur, og de skal selvsagt verken skremme folk eller legge dem i håndjern.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat