Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-19, 15:00   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.499
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felles klasseregler?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg og mannen min har ansvar for å oppdra våre barn. Punktum. Ikke trenger jeg unnskyldningen "det er slik fellesreglene er" og ikke synes jeg noe om konseptet.

Jeg er helt enig i at dette kan godt vi foreldre snakke om, oss imellom, og det gjør jeg også. Forrige uke fikk jeg spørsmål fra en annen forelder i klassen til datteren min om et spill, jeg svarte og vi snakket litt frem og tilbake, og sånn gjør vi med andre. Men kom ikke og krev et felles sett regler som skal gjelde alle barna i klassen utenfor skoletid.

Ja, at foreldrene diskutere seg i mellom, for å få en realitetsorientering og høre om "alle andre får" faktisk stemmer, eller andre avklaringer, er nyttig. Jeg har snakket med flere foreldre om både innetider og aldersgrenser på filmer og spill, særlig i forhold til hva som er greit for foreldrene at ungene får lov til når de er hos oss. Og vi kan bli enige om hva som virker fornuftig, og holde oss til det. Men ingen felles regler nei, og jeg forlanger ikke at de andre foreldrene da skal holde seg konsekvent til det vil kom fram til. Det blir jo bare veiledende, for å ha en viss pekepinn på hvor nivået ligger hos andre.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat