Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-12, 14:10   #57
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.030
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Eller snakke ordentlig. :hater sj-istedetfor-kj-lyden:

Jeg synes det er stor forskjell på å skrive forståelig dialekt kontra jeg-skriver-akkurat-den-lyden-jeg-prater-dialekt.

1) Eg hr ishe sitt om dn hr kåmmt ud ennå
2) Eg har ikkje sett om den har komt ud ennå

Sistnevnte burde ikke være et stort problem for flertallet (i alle fall ikke med samme dialekten) å lese.

Enig med Teeny her.

Jeg skriver statuser på FB stort sett på bokmål, for jeg har venner over hele landet som jeg vet leser, og jeg ønsker jo at de skal forstå hva jeg skriver.
Ellers skriver jeg ofte sms og svarer gjerne på andres status på dialekt, hvis DE skriver dialekt. Jeg har venner som skriver konsekvent bokmål, og da SVARER jeg på bokmål. Sånn er det bare, og at noen skal synes det er "barnslig og teit" ... vel, dem om det.

Men 'isje' DET høres barnslig ut for meg altså. Vi har en dialekt som har mye nynorsk i seg og da heter det vitterlig 'ikkje'.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat