Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-10, 10:09   #44
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mamma ser deg - om (fjern-)overvåking av barn

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

En slik ordning kunne vært nyttig for meg, fordi lillegutt ikke har språk til å få forklart seg ordentlig hvis han kommer bort fra meg, og fordi han ikke nødvendigvis forstår at det å gå seg bort er en Dum Ting. Men da finnes det andre produkter på markedet som er ... hva skal man kalle det - mindre invaderende.

Til sånt bruk ser absolutt jeg nytten av en tracker fordi det kan gi barnet større frihet, og det høres fornuftig ut å holde den adskilt fra telefonen.

Hvis mine foreldre hadde insistert på at jeg skulle trackes da jeg var en 6-7 år, ville jeg har reagert kraftig, tror jeg. Om ikke da, men når jeg ble noen år eldre og forsto hva det innebar. Jeg tror jeg ville ha mistet tilliten til foreldrene mine. Det er nesten som om jeg hadde fått vite at moren min hadde lest dagboken min. Det er mange ting som kan være nyttig hvis det skjer noe helt spesielt, men at "alle" barn skal chipes fordi noen få barn blir borte, er en veldig skummel utvikling. Skal alle voksne kunne overvåkes fordi noen begår lovbrudd? De aller fleste av oss er jo sterkt imot det.

Og jeg tror ikke på at trackingen bare ville bli brukt i nødstilfeller. Når teknologien er på plass er det lett for mange å bruke den for eksempel for å finne ut hvor poden er som er forsinket til middag. Eller som en slags barnevakt. Barn har rett til privatliv. Dette bryter med det prinsippet, mener jeg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat