Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-06, 20:05   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folk som ikke har barn vet likevel best

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Så når jeg ikke likte fisk da jeg var liten, var det fordi min mor hadde laget den feil, og ikke fordi jeg kastet opp etterpå? Greit å vite.

Nå skal ikke jeg uttale meg om akkurat din sak, men jeg tror temmelig sikkert at det å kaste opp mat man ikke liker kan være et "triks" fra barnets side for å slippe å spise mat man ikke har lyst til å spise.

Datteren til noen venner av oss er ekspert på å kaste opp/gulpe opp mat hun ikke vil ha. Når det skjer får hun alltid alternativ mat i stedet for middagen (for eksempel brødskive, som hun liker langt bedre enn middagsmat). I mine øyne er dette helt tydelig et manipulativt triks som hun har lært seg og som hun vet virker. Og jeg er ganske sikker på at hun ville slutte å kaste opp maten hun ikke liker dersom hun ikke ble "belønnet" for det ved å få annen mat i stedet.

Kall meg gjerne kynisk, men jeg vet av egen erfaring at det å kaste opp mat ikke er noe hokus pokus når man bare skjønner hvordan (jeg har vel også vært en manipulativ unge som ikke kunne fordra fisk ).

Som sagt, Adrienne: det er jo slett ikke sikkert at dette er tilfellet for din fiskevegring, men at noen barn har triks på lager for å slippe å spise mat de helst ville vært foruten, det vet jeg ganske sikkert.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat