Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-06, 18:48   #89
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Finnes det fattige i Norge, tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Ok det er godt å høre at det er et system som tar vare på en når livet slår en i bakken. Det som er frustrerende i en sånn situasjon er at man blir ikke informert. Det opplevde jeg veldig tydelig da jeg var syk. Takket være kreftforeningens brosjyre om rettigher fikk jeg vite noe, når jeg orket å lese. Da jeg ringte trygdekontoret fikk jeg beskjed om at den rettigheten hadde jeg ikke, enda jeg refererte til det som sto i brosjyren fra Kreftforeningen. Jeg ga opp, men noen uker etterpå prøvde jeg igjen. Da traff jeg en annen saksbehandler og hun lovet å sjekke. To uker etter fikk jeg svar fra henne. Det var riktig det jeg hadde sagt.

Sånt burde ikke være nødvendig når man er syk og har nok med å bli frisk. Hun fra Trygdekontoret sa at det var så mange bestemmelser at det var ikke like lett å vite hva som til enhver tid gjaldt. Det skjønner jeg, men.........

Da måtte jo gå an å si; "dette skal jeg sjekke opp å komme tilbake til deg", med en gang, sikkert mange som ikke prøver igjen etter noen dager/uker

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat