Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-21, 20:53   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkere: favorittgarn

Jeg strikker også kun i ren ull. Finull har vært favoritt i mange år, men liker også Hillesvåg sitt garn. For 5-6 år siden strikket jeg min første genser i Lettlopi og det har jeg blitt veldig glad i. Nå i vinter oppdaget jeg Platelopi og det er favoritten for tiden. Lett, naturlig, varmt og veldig godt å strikke med selv om det ikke er spunnet og dermed ryker lett. Genserne i Platelopi er noe av det beste jeg kan ha på meg. Billig blir det også siden det er så utrolig drøyt. En genser til meg som bruker str 46 koster ca 350 kr i garn fordi det kun går med 3-400 gram (avhengig av antall farger osv). Fantastisk garn! Maskinvaskes kan det også.

Jeg strikker ikke i alpakka mer og heller ikke i merinoull til annet enn babyer. Jeg liker det ikke og synes heller ikke det holder seg særlig bra. Merinoull gir tunge plagg som siger og som er vanskelige å vaske uten at det blir slaskete.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat