Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-16, 15:56   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iHerb og faktisk miljøgevinst?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg mener å ha hørt noe om at kortreist mat er det beste alternativet ifht total miljøgevinst. Men orker ikke lete etter linker, og venter spent på utviklingen i tråden. Interessant problemstilling!

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Og jeg mener å ha hørt det motsatte, altså at økologisk vekter mest. Hm.

Må Google litt igjen.

Eg synest og det er ei interessant problemstilling og eg har grubla ein del over den i det siste. Googling gir delte svar, både at økologisk trumfer transport og at kortreist trumfer økologi.

Framtiden i våre hender hadde eit oppslag nokså nyleg, om at transportutslipp bare utgjer ein liten del av biletet. Men dei vektlegg igjen korn, frukt og grønt over kjøtt. Og når dei snakker om transportutslipp, vil det vel vere forskjell på om tjue personar tar bussen til ein butikk som har fått ein pall med varer levert eller om dei same tjue personane får ein UPS-bil som leverer ein liten pakke på kvar av dørene, vil eg tru.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat