Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-16, 08:06   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosthold og sosiale settinger

Veganer i 5,5 år her, så jeg vet ganske godt hva det vil si å ha litt utfordringer i matveien. Men nå er det heldigvis blitt såpass veganvennlig overalt (det selges melkefrie alternativer til is, krem, melk, yoghurt, ost, samt kjøtterstatninger osv i nesten alle butikker) at det sjelden er et problem i det hele tatt, egentlig.
Skal jeg i selskaper, vet jo vertene som regel at jeg er veganer og tilrettelegger, eller jeg tar med et kjøttfritt alternativ selv og de står for resten, eller lignende. Sjelden noe styr.
Det finnes jo schnitzler, pølser, burgere, kjøttboller, "kylling- og biffbiter" osv så da er det bare å ta med en slik pakke tilsvarende det de andre skal ha og vips.

Ellers enig med Tallulah og de fleste her at om jeg selv skal ha middagsgjester og de har allergier eller intoleranser eller et livssyn som innebærer at de ikke spiser endel mat, vil jeg gjerne vite om det så jeg kan tilrettelegge for dem. Jeg kjenner jo etterhvert en god del veggiser som regelrett blir ignorert på den måten når de blir invitert bort, eller til og med av sin egen nære familie, som nekter å lage veggismat til dem slik at de blir sittende med et salatblad eller kokte poteter med salt mens de andre spiser fullverdig middag. En sånn vert kunne jeg aldri i mitt liv vært, jeg vil at alle skal trives rundt middagsbordet samme hva.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat