Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-21, 10:56   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lommepenger/ukelønn

Vi trenger en ny lommepengetråd.

Her får sjuåringen og tolvåringen 50kr i uka. Gjør ikke så mye for det utenom å rydde rom. Trettenåringen får 100kr fordi de har kantine og han ikke har skolemelk lenger. Dette er penger til ting de vil kjøpe/gjøre på egenhånd. Feks hadde de eldste en periode de ville mye på kino/bowling/trampolinepark og måtte da betale selv.

Tolvåringen har begynt å lage middag en gang i uka. Hun etterspør øking i ukepenger. Jeg tenker det er fair, da hun også hjelper til med å hente lillesøster på SFO.

Jeg er egentlig fan av at hver ting de gjør skal utløse penger, da jeg tenker at det å hjelpe til hjemme er en del av pakke når man er i en familie. Dessuten synes jeg det er veldig vankelig å prise oppgavene. Hvor mye er en klesvask verdt liksom?

Hva slags opplegg har dere? Både barn og ungdom/unge voksne.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat