Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-17, 12:59   #14
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekaketråden

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Har du en god oppskrift, kanskje?

Ja! Jeg bruker denne bortsett fra at jeg bruker halvparten smult og halvparten smør (litt mindre hard skorpe/større fare for å smuldre, men bedre smak).

Nei! Jeg det er feil, jeg brukte Paul Hollywood sitt fyll sist gang:

Ingredients
- For the hot water crust pastry
- 265g plain flour, plus extra for dusting
- 55g strong white bread flour
- 55g unsalted butter, cubed
- 65g lard
- 1 tsp salt
- 135ml boiling water
- 1 egg, lightly beaten for glazing

- For the filling
- 1 large onion, peeled and finely chopped
- 380g pork loin, finely chopped
- 100g unsmoked back bacon, finely chopped
- Small bunch of parsley, leaves only, chopped
- Sea salt and freshly ground black pepper
- 1 large or 2 small sheets of leaf gelatine
- ½ chicken stock cube
- 300ml boiling water

Men justerte mengden i forhold til bbc-oppskriften.
(Sorry, måtte sjekke notatene mine (ja jeg skriver debriefingnotater på nesten alt jeg lager )


Tips er å kjøpe en springform med høye kanter, de er finere når de er litt høye synes jeg.

Den oppskriften kan man skalere helt fint opp og ned på fyllet, men vær forsiktig med å redusere like mye på deigen. Det er uansett billig å lage og om man skalerer ned til halve volumet av paien så trenger man bare litt mindre deig. Så om du går ned til en 18cm eller 15 cm pai så la deigmengden være er mitt tips.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.

Sist redigert av Esme : 17-11-17 kl 15:30.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat