Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-16, 16:01   #66
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg mener ikke å kverulere, men jeg skjønner ikke helt hva du mener? Ja, selvsagt har legen bedre medisinsk kompetanse enn utøverne, og selvsagt burde det medisinske støtteapparatet luket ut denne salven før den i det hele tatt kom i Johaugs hender. Det er det vel ingen som er uenig i?

Men alle utøvere har altså det hele og fulle ansvar for hva de får i seg av medikamentelle virkestoffer. Det er derfor veldig ulurt - for ikke å si ulovlig - å ikke sjekke selv også. I tillegg. Hvis man altså vil konkurrere i toppidrett.

Jeg aner ikke hva du ønsker å diskutere videre? Hva er det vi er uenige? Ja, det juridiske ansvaret er en ting men vi er uenige i at vanlige idrettsutøvere også bør ha lege og ekspertkunnskap nødvendig for å dobbeltsjekke om det ekspertene gir de er ulovlig eller ikke?
Jeg mener det er hinsides å forvente at utøvere selv skal ha oversikt og kunnskap om dette. Det er uhyrlig omfattende, komplisert og krever egen lang utdanning.

Men vi kan gjerne være uenige. :-)

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat