Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-17, 17:53   #59
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjernedøde surrogatmødre?

Det er MANGE ting som sier nei til dette:
For det første så er det vanvittig dyrt å ha noen liggende på intensiv behandling. for det andre så er det etisk betenkelig å ha en død rugemaskin. For menneskets iboende verdighet, for barnet som bæres frem av en død kvinne, for hva vi som samfunn synes er greit. Og hvordan kan man unngå at noe spekulerer i dette - vi har jo hørt historier om lutfattige som selger organer - eller om organer som blir stjålet.
Jeg tenker at diskusjonen om hvorvidt det er en menneskerett å få barn eller ikke, ikke har noe med akkurat dette å gjøre. Og jeg har sagt ja til organdonasjon, men jeg ville aldri noensinne ha samtykket i å bli holdt i live for å fungere som rugemaskin.

Når man donerer organer, forsinkes ikke dødsprosessen i særlig grad - selv om man noen ganger holdes på respirator en liten stund for å legge til rette for best mulig resultat av organdonasjon, så er det uansett kun kort tid - og så er man død, pårørende kan sørge og man begraves med de ritualer som hører til.

Og alt det Katta sa.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat