Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-18, 19:40   #420
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dette syns jeg er en ganske god kommentar til norske mediers dekning av Kongosaken vs. annet på det afrikanske kontinentet. https://www.dagsavisen.no/nyemeninge...eten-1.1214515

Enig. Leste og delte den jeg og.
Jeg synes det er helt vanvittig at de skal hauses opp til eventyrlystne, artige gutter. De var leiesoldater, opptatt av krig og spenning. Ikke særlig opptatte av lover og regler.

Her er angivelig French sine tanker om seg og Moland:
«Jeg kjenner mange menn som er som meg. Og mange er mye verre. Vi har alltid eksistert. Jeg tror Norge har blitt såpass soft at det ikke er plass til sånne som oss lenger. Man vil, for eksempel, ikke ha en krigerkultur i forsvaret. Men jeg tror at krig er sunt. At det å krige er en naturlig del av mennesket. Noen menn er rett og slett det jeg kaller voldsmenn. Den type mann eksisterer, det er en genetisk disposisjon. Det er ikke bare Tjostolv og meg. Det er snakk om millioner av menn som er sånn. Folk må akseptere det. Jeg finnes og Tjostolv fantes og de andre finnes. Det er en viss mennesketype, ikke sant. Og det var sånne menn vi var, da vi reiste inn i Kongo», siteres det i «Kongonotatene».

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat