Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-15, 09:01   #202
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Jeg tror ikke for mye pushing i barndommen er særlig positivt med tanke på hvordan man liker mat som voksen.
Å gi tilbud om variert mat er viktig og forvente at unger smaker på nye ting er bra, men jeg har svært lite tro på å pushe mat.

Det virker også som om enkelte mennesker trenger å bli voksne før smaksløkene er klar for enkelte matvarer.

Eldstemann her har alltid spist alt. Hadde vi bare hatt ham kunne vi brukt ham som bevis på hvor ufattelig flinke vi er.
Mellomstore spiser ikke alt, men han liker ganske mye.
Minsten er kresen.

Jeg ser for meg at alle tre kan ende opp som helt normale i matveien.

Jeg ble pushet for langt mtp fisk i barndommen. Jeg likte ikke fisk i særlig grad før jeg ble voksen. Det hadde null effekt å ha fisk flere ganger i uka tilberedt på beste vis.

Å trene smakssans kan være viktig, men jeg er overbevist om at den også trenger å modnes for en del. Det sies vel også at de som er altspisende ikke har så godt utviklet smaksapparat, noe som ikke nødvendigvis er en fordel.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat