Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-12, 23:14   #55
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.784
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norske foreldre gjør forskjell på jenter og gutter

Jeg tror også at det beste mann kan gi barna sine er gode forbilder. Og det tror jeg faktisk det finnes en del av blant denne foreldregenerasjonen menn. Både min mann og mange av vår mannlige venner tar sin helt naturlige del av husarbeidet. Og så kan vi lære våre døtre å ta det som en selvfølge at partneren tar sin del, ikke bare forvente det eller kreve det, men se det som det naturligste i verden at mannen også kan vaske klær og gulv, lage hverdagsmat og rydde etter seg.

Jeg har inntrykk av at en del kvinner tenker "hvis jeg ikke gjør det, så blir det ikke gjort". Mens det de må lære seg å tenke er "hvis jeg ikke gjør det, så gjør ikke jeg det". Samtidig som man rett og slett bare regner med at hjemmesyslene deles likt.

Mine barn ser foreløpig ut til å være småkloner av meg og mannen på husligfronten. Snupp er en ordensmann og gjør det han blir bedt om med minimalt av klaging. Mens frøken fryd gjør alt hun kan for å snike seg unna og sikre seg bistand i arbeidet. Stort sett i form av å rekruttere broren til å hjelpe henne å rydde i det rotet hun har laget helt selv. Så kan jo folket gjette hvilen av foreldrene som er den mest huslige her.

Når det er sagt så stiller vi krav til at de skal hjelpe til hjemme, tilsvarende alder. Og i den grad jeg får klager over at de må gjøre "alt" eller krever å få betalt for det som gjøres, så er svaret at jeg godt kan slutte å lage lunsj eller middag, slutte å vaske klær og rydde bort for dem. Og da blir det gjerne tyst, mens oppdraget utføres.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat