Tråd: Kuttet havre
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-15, 17:17   #82
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kuttet havre

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har kjøpt krossat havre på nettet fra Sverige, og koker grøt for hele uken av gangen. Jeg rister grynene i litt smeltet smør, heller på to deler vann til én del gryn, koker opp, slår av og lar det stå til neste morgen. Så heller jeg på én del melk og koker det 10-15 minutter. Setter restene i kjøleskapet og varmer opp én porsjon hver morgen med litt ekstra melk. Spiser det med cottage cheese, blåbær og noen ganger valnøtter. Mannen bruker av og til lønnesirup også.

Mm - det så godt ut! Jeg har bare kokt opp 1 kopp havre, 1 kopp melk og 1 kopp vann. Oppi har jeg eplebiter, rosiner, kanel og kardemomme. Så serverer jeg med frisk banan på toppen.

Pakken min er nesten tom, og jeg fant ikke på Nordbysenteret.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat