Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-23, 06:10   #6
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.757
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden #5

Spent på om det blir «folk» av tolleren!

Og gratulerer med bonushjem, Timar!

Jeg var nylig 12 dager i Italia, og min faste hundepasser, eksen, kunne bare passe hunden i 4-5 dager før han selv dro på ferie. Reserven min har fått seg katt, så der kan hunden ikke være, og de fleste andre kjente er rett og slett ikke gode nok.

Det bar ut på det åpne, profesjonelle markedet og appen Rover. Fant en som passet, dro på prøvebesøk sammen med hunden og så var hunden på alenebesøk noen timer. Hunden er lydig og lett håndterlig, men har aldri vært alene hos fremmede før. Mitt krav var at hun i størst mulig grad skulle behandles som en hund, minst mulig godbiter og ikke noe dulling. Hunden ville neppe hoppe opp i verken sofa eller seng, heller ikke sitte pal ved bordet og tigge, men hundepasser måtte gjerne ha egne regler for ukesoppholdet, men være klar på hvilke regler som gjaldt.

Allerede på besøk nr 2 så jeg at dette ville fungere. Hunden løp inn i stua med én gang hun fikk tillatelse, mens jeg ble stående i gangen og etterhvert dro hjem uten hund.

Da jeg hentet hunden etter ferien var hun ganske gira et minutt eller så, men da velkomsten var overstått var hun akkurat som før; rolig, trygg og oppmerksom. Fantes ikke klengete eller ekstra observant og ikke tegn på usikkerhet. Gikk rett tilbake til sin gamle, trygge habituelle tilstand, (som vi sier i psykiatrien ) og det var tydelig at jeg hadde truffet blink på hundepasser! Gull verdt!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat