Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-12, 12:40   #50
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ja, det er forskjell på å skrive "Æ har fådd frokost" og "Æ har fådd frokåsst". Endel skriver jo ikke bare dialekt, de skriver ord gjennomført som de sies.

Ja, det er nettopp dette siste, å skrive lydskrift eller hva man skal kalle det. Her ei på vennelista mi, de første månedene hadde jeg seriøse problemer med å skjønne hva hun skrev, ble for opphengt i alle å'ene og ekstra i'ene i alle ord. Men hun er konsekvent, det skal hun ha. Og til min overraskelse kan hun fint skrive ordentlig og riktig bokmål også, har jeg sett andre steder.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat