Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-23, 17:20   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Lading av Zoe og IT-nett

For drøyt 1,5 år siden kjøpte jeg en Renault Zoe av forhandler. Bilen er jeg strålende fornøyd med og har ladet i Borettslaget ser jeg har bodd uten problem.

Så har jeg nå flyttet. Der har jeg fått lagt opp ny kurs, kabel og ny ladeboks er ferdig montert. Gleden var stor over å slippe å kjøre ut for å lade på stasjoner som jeg har gjort i påvente av å få installert ladeboks i egen garasje. Frustrasjonen ble stor da d viste seg at bilen nekter å ta til seg lading. Etter å hatt besøk av elektriker for å se på problemet etter monteringen, hatt besøk av elbilentusiasist og saumfart nettet etter årsak så finner jeg ut av Zoe er en av FÅ merker som ikke kan lade via IT-nett, som jeg da tydeligvis har. Da må det eventuelt investeres i en nokså dyr skilletrafo som må installeres av elektriker. Regningen blir bare dyrere og dyrere.

Kanskje gjelder d bare meg, men jeg har fint lite kunskap om hva slags strømnett som finnes her og der og at noen biler ikke kan lades på det ene sæ nettet, og føler nå jeg sitter med skjegget i postkassen.

Ikke ble det opplyst noe om dette i bilens annonse og heller ikke opplyst av selger ved kjøp av denne. Av naturlige grunner, da Borettslaget tydeligvis hadde TN-nett, så er ikke dette oppdaget før nå.

Så kanskje frem til poenget. Kan jeg på noe sett og vis fremsette dette som en mangel (Forbrukerkjøpsloven) og be om heving av kjøpet?

Jeg forstår at dette trolig sikkert ligger under min undersøkelseslikt eller noe, men bare for å være helt sikker på om det finnes noen rettigheter eller ikke så hører jeg med dere om dere har noen kunskap om dette. Vanskelig å vite hva man skal undersøke, liksom, i alle fall for meg da biler og strøm ikke er mitt sterkeste område.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat