Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-19, 15:43   #6
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi henter valp i morgen!

Lagottoer er utrolig fine hunder!

Valpetid kan være slitsomt, men det kan også være veldig kos, avhengig av hvor propell hun er. La henne være sammen med dere, også om natten, i begynnelsen. Så kan dere venne henne til å være alene, først på dagen, så på natten, etter hvert. Valper er som småbarn, de trenger trygghet før selvstendighet. Det kommer etter hvert. Vi brukte bur til soving den første måneden, det er jeg ikke sikker på om var veldig lurt, fordi han ikke valgte å være der selv. Nå er det bare bilbur han trives i med lukket dør.

Gå ut hver gang hun har sovet, lekt eller spist. Tisser eller bæsjer hun inne, så gå ut. Noen hunder bruker lang tid på å bli renslige inne, andre er det omtrent fra første dag, men det er umulig å vite hvilken type deres kommer til å være. Vi hadde få uhell inne, men jeg syns jeg var ute omtrent konstant de første månedene. Salto hadde ikke vann tilgjengelig om natten før han var helt tørr. Det gikk fordi det var vinter, nå på sommeren hadde jeg ikke fjernet vannet.

De skal bare ha veldig korte turer i starten, la henne styre lengden selv og legger hun seg ned, så plukk henne opp og bær henne hjem. La henne styre rundt og snuse, og få hilse på så mange forskjellige typer vennlige hunder som overhodet mulig den første tiden, for å venne henne til forskjellige typer (med trykk på vennlige - sjekk hvordan de er med valper før hun får hilse). La henne også få oppleve alle de tingene dere som familie ønsker å gjøre med henne - bil, buss, tog, trikk, kafe osv.

Vær også oppmerksom på at raptus på kvelden er vanlig, og gjerne kan bety at valpen er sliten og overstimulert.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat