Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-11, 15:40   #330
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Elevenes ferie var der først, også har lærernes arbeidstid blitt formelt tilpasset elevenes ferie. På 70-tallet var det ingen ting som het "avspasering" blant lærerne. Dette var en modell som ble utviklet senere. Elevenes skoleferie har vært mer eller mindre uendret siden jeg gikk på barneskolen. (Og da mener jeg "mer eller mindre". Det er sikkert justert noen dager her og der, men i all hovedsak er den det samme.)

...som var det jeg trodde. Og det betyr at lærerne faktisk er heldige, som gjør at de har fått fastsatt sin arbeidsuke til x timer høyere enn det den er for andre arbeidstakere. Jeg husker jeg hadde en kjempediskusjon med kommunaldirektøren vår da de for gang nr x la en studietur (pålagt) til en helg, fordi det var billigere mht fly & hotell. Ikke snakk om at jeg fikk avspasere to dager (jeg ba ikke om time for time). Jeg skulle bare være glad jeg fikk dra til Utlandet. Tilsvarende om man dro på møte i annen by. Tiden som telte var tiden møtet varte. Og det uavhengig av om man måtte overnatte eller ei. Samme med konferanser: man fikk godtgjort vanlig arbeidsdag, og det å få bo på hotell et par netter skulle man se på som frynsegode.

Poenget er altså at det er mange som bruker mer enn de tilmålte timene i en arbeidsuke på jobb, uten at det verken kompenseres med lønn eller avspasering.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat