Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-13, 12:27   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskusjonstråd: Jane Eyre og Wuthering Heights

Min versjon hadde klikkbar oversettelse av alt Joseph sa. :feiging:

Men ja. Boken! Jane! Jeg ble helt overstadig begeistret over Jane som en så tydelig personlighet. Jeg har brukt markeringsfunksjonen på en fjerdedel av boken, tror jeg. Fascinerende hvor sterkt og tydelig til stede hun er, selv som barn, og hvor klart hun gir uttrykk for at hun forlanger og fortjener respekt. Jeg synes det er en overraskende moderne idé av forfatteren.

Og samtidig er det tydelig at medfødte egenskaper ikke er alt (i motsetning til hos f.eks. Oliver Twist, som er den fødte helgen utelukkende på grunn av sin fantastiske mor) - Jane er nødt til å lære av skolen og sin venninne og ikke minst sin lærer for å bli et ordentlig moralsk menneske. (Arme Adéle viser jo med ønsket tydelighet hvor bristende karakter man kan få av å vokse opp med dårlige (og franske!) forbilder. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat