Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-13, 12:59   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskusjonstråd: Jane Eyre og Wuthering Heights

Jeg sliter litt med Rochester om jeg skal være helt ærlig. Jeg syns ikke han er helt troverdig. Litt vanskelig å formulere når jeg ikke har boken her, men jeg forsøker likevel. For eksempel under de samtalene han har med Jane i begynnelsen som hun selv beskriver som intervjuer. Han beklager seg over å være direkte fordi han har glemt hvordan man oppfører seg (elns), mens i selskap med Ingram-søstrene og de andre så er han så beleven og gentleman-aktig som bare det. Og det stuntet der han kler seg ut som en spåkvinne - det kjøper jeg bare ikke. Det er det svakeste ved hele boken.

Jane er stø gjennom hele boken, men Rochester er et mysterie for meg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat