Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-06, 13:18   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.082
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er litt de samme begrunnelsene som man bruker for at det "biologiske prinsipp" skal veie tungt i omsorgsovertagelsessaker. (Noe jeg for øvrig mener blir lagt FOR stor vekt, men det betyr ikke at tanken bak ikke har mye sant i seg)

Barn kan ha mange gode omsorgspersoner rundt seg. Steforeldre og fosterforeldre, for eksempel, kan gjøre en flott jobb.

(I alt det følgende, ta utgangspunkt i at jeg snakker om foreldre som fungerer godt som foreldre) Det vil aldri være noen som fullt ut erstatter en biologisk forelder som er tilstede og har den betinglsesløse kjærligheten og det nesten ubrytelige båndet som blodsbånd i utgangspunktet er. Grunn til å ha kontakt med både biologisk mamma og pappa er rett og slett at to sånne flotte bånd må være bedre enn ett?

Pappa er halvparten av "opphavet" ditt. Han er halvparten av den genetiske miksen din. Å vite hvem han er, hvilken personlighet han har, hvilke erfaringer han har, gir en viktig bit i puslespillet "hvem er jeg". For gutter kan det ha en ekstra betydning at pappa blir et (selvsagt et av flere, men tross alt den eneste som han også har genetiske fellestrekk med) forbilde for hvordan en MANN kan være. Og for jenter så tror jeg forholdet til pappa har mye å si for hennes senere forhold til menn.

Ja, jeg vet at ofte så er ikke pappaen en sånn pappa man kan ha i livet sitt, og da går det nok greit uten. Mange vokser opp uten å kjenne sitt genetiske opphav, og det går jo også greit.

Men jeg syns likevel disse tingene har en verdi.

Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat