Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-17, 11:27   #49
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg tror ikke på at det er antallet snyltere som kommer til å få velferdsgoder og det offentliges utgifter til å knele. Det er faktisk ikke mange nok av dem alene. Jeg er allikevel helt, helt sikker på, at det ikke kommer til å være bærekraftig å holde på slik vi gjør nå inn i evigheten.

Jeg er sikker på at min offentlige pensjon kommer til å være mye dårligere enn mine foreldres. Jeg er sikker på at sykelønnsordningen vil måtte revideres og nytenkes rundt. Ikke nå, og ikke de nærmeste 4 årene, men ganske snart. Jeg er sikker på, at offentlige ytelse ikke kommer til å være like rause når mine barnebarn får barn, fordi jeg er ganske sikker på at skatteinntektene ikke kommer til å være store nok til å beholde alt vi vil ha og alt vi føler vi har krav på 24/7.

For de som føler at de ikke bidrar nok til fellesskapet as is, så finnes det faktisk en egen offentlig konto dere kan betale inn ekstra skatt på. Når dere føler dere ekstra rause. Tror den ble opprettet etter et initiativ fra venstresiden i politikken, som ganske ofte referer til folks selvsagte ønske om å bidra (betale mer) når man snakker om skatteøkninger.

Jeg er en snill og raus person som gjør gode ting og får folk rundt meg til å føle meg vel. Jeg stemmer blått.


Jeg anser meg også absolutt som en snill og raus person, jeg ønsker bare en annen måte å fordele pengene, hvor mye penger, og hvem som skal få penger på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat