Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-18, 13:21   #34
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømper til rutaliv og rondastakk

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jentene mine har hatt Rondastakk og rutaliv nå i de senere barndomsårene. En har jeg kjøpt ny, en brukt. Det er veldig stor forskjell på dem i fargene. Den eldste er sydd i bomull. Jeg syns det er gøy at de har valgt bunad fra området der farens slekt stammer fra (lenger øst i Oppland) og gleder meg til å sy til dem. Og ikke minst lære mer om håndtverket. Når jeg er ferdig, tror jeg jammen jeg skal lage en ny skjorte til meg selv.

Så flink du er! Selv ble jeg inspirert til å leite på Finn etter en oppfølger til Livs bunad, som synger på siste verset i år størrelsesmessig. Nå er det nok ikke mer å hente fra arve-arsenalet - det neste er trolig konfirmasjonslivet til svigermor (hedmarksbunad), og det er det jeg som har arvet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat