Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-18, 00:59   #8
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi snakke om endringene i barselpermisjonen?

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

"Brekkstang" altså? Man trenger ikke brekkstang når det er en rettighet man har, som også fedre kan ta ut. Denne formen for likestillingskamp må kjempes i hjemmet, og da er det først og fremst menn som må gjøre jobben.

Menn er merkelig fraværende i disse spørsmålene.

Ja? For mange tror jeg at føde- og ammefanen holdes høyt. Hvordan kan menn argumentere MOT kvinner som mener seg berettiget til å være lengst hjemme eller være den som jobber redusert, når fødsel og amming og bekkenløsning brukes som argumenter? Det er jo ikke sånn at vi kommer dit at menn føder barn (hvertfall ikke i vår levetid), og jeg skjønner godt at man ikke helt klarer å stå på krava når det biologiske prinsipp føres som argument.

Igjen, jeg tror dette i stort er med på å holde likestillingen i arbeidslivet tilbake, dessverre. Husk at for at en gruppe skal FÅ mer, må en annen få mindre. Det hjelper ikke med menn på banen, hvis kvinner ikke vil ha dem der.

Jeg kjenner flere tilfeller hvor det er kvinner som reduserer stilling og tar brorparten av permisjonen, selv om de har høyest inntekt (inntektsfordeling er ofte argumentet for hvorfor en familie ordner seg med mor hjemme). Jeg tenker ikke umiddelbart at det BARE er far som må tenke nytt.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat