Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-16, 09:42   #65
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Jeg ville lagt merke tid det, men ikke sagt noe. Tenker det må være rom for at ikke alle ansatte på en skole - i hvert fall blant de som ikke underviser - kan ha en jobb der og skrive et brev om idrettsdag eller hva det er.

Noen slike brev om "spesielle dager" er hos oss skrevet av elever, selv om det ikke alltid er undertegnet slik. Det er i hvert fall ikke min jobb å rette det (at barnet/ ungdommen fikk nettopp den oppgaven, kunne jo vært for å gi lærelyst/ mestringsfølelse/whatnot).
Det jeg har sagt fra om, er hvor det er skrivefeil i glosene barnet skal lære.
Har også tatt opp at de ikke kan skrive ordet kun på norsk (f.eks. at de i engelsk skal lære "hane", som jo kan være både rooster og cock, rent bortsett fra at man ikke kan forvente at alle foreldre kan ordet på engelsk. Nå regnet jeg med at ungene skulle lære rooster og ikke cockerel eller cock, og det hadde jeg rett i )

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat