Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-15, 21:28   #14
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Jeg kjenner best området sør for Malaga.
Torremolinos, Belamalmadena og Fuengirola ligger som perler på en snor. Alle har flotte hovedstrender der det skjer mye. I tillegg har de småstrender, som er mer steinete og med mer tang og tare enn hovedstrendene.
I alle disse byene finnes det mange restauranter, småbutikker, barer osv, med mye god mat. Alt fra lokal sjømat til tex-mex. Vi er ikke så veldig opptatt av mat, vi dumper innom et sted som ser koselig ut og har stort sett vært fornøyd.

Leiebil er et must, det tar tid med buss og det hender leiligheter og hotell ligger et stykke fra matbutikken. Vi leier bil som vi henter på flyplassen, vær obs på at det kan være 2-3 timer kø for å hente ut leiebiler om lørdagen.


Mijas og Calahonda ligger sør for Fuengirola, og er mer tettsteder enn byer. Det er billigere både å bo og å leve der, men det skjer mindre. Vi har bodd i Calahonda flere ganger, men etter at ungene har blitt så store at vi farter litt om kvelden foretrekker vi større byer.

Like ved Fuengirola ligger et badeland, flere kjøpesenter og i Benalmadena ligger Tivoli World. I Benalmaldena kan man ta taubane opp på fjellet, der er det turmuligheter og et show med fugler/ørner.

Marbella og Puerto Banus er absolutt verd et besøk, men her er maten mye dyrere enn i småbyene. Snobbefaktoren er kjempehøy, og en tur langs havnen i Puerto Banus er som å vandre i en annen verden. Digre yathter med innebygget garasje og helikopterdekk feks.

Gibraltar er også verd et besøk, husk pass. Det kan ofte være kø og lang ventetid for å komme inn i Gibraltar, så mange parkerer på utsiden og går inn. Vi har allti kjørt og parkert i et parkeringshus, og de gangene vi har vært på toppen har vi valgt guidet tur og ikke taubanen. Ved taubanen står små minibusser med sjåfører, en slik tur koster litt men er vel verd pengene. Da får man se aper, høre mye historie og i tillegg guidet tur inne i selve fjellet.


Ellers vil jeg anbefale Ronda, en vakker fjellby. Utrolig mange fine skobutikker () og Spanias eldste tyrefekterstadion. Byen er delt i to av et stort juv der det går bro over. Vi har spiste i Ronda flere ganger og har alltid vært knallfornøyd med maten.


Ellers er den lille byen Setenil de las Bodega verd et besøk, der er husene murt etter fjellet og det var stilig å se.


Vi var i Marokko for noen år siden og jeg er så utrolig glad for at vi valgte å gå i flokk på en busstur og ikke kjørte over for egenhånd. Det var total kaos på fergen, ingen system på hvilke biler eller pasasjerer som fikk være med når og fergen gikk når det passet kapteinen. Det var veldig greit å gå i samlet flokk med klistremerke på kjolen, selv om vi kanskje fikk sett mindre enn om vi hadde fartet rundt på egenhånd. Turer til Marokko selges på hotellene.

Vi reiser som sagt tilbake for 8. gang denne sommeren, og det er enda mye vi vil se og oppleve. Vi er veldig glad i Spania, og pleier å bo i de nevnte badebyene. Vi har bodd på store resort tidligere, i år leier vi leilighet privat. Av turer i år tror jeg det blir Nerja og Granada, og så vil jentene tilbake til Gibraltar.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat