Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-18, 08:31   #46
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2 uker i Spania - lommepenger

Jeg tenker det er mulig å klare seg på 5000 hvis alle i familien er innstilt på det, og det er forutsetningen for at dere drar dit dere skal. Det betyr da å lage all mat selv, evt ta med matpakke, og se på priser og holde budsjettet. Og kanskje innrette menyen og hva dere skal ha til middag etter pengen til rådighet, så kanskje mer grønnsaker og mindre kjøtt, hvilket ikke trenger å gjøre noe.

Men jeg synes likevel det overdrives litt hvor billig alt er i Spania. En ting er at så mye lavere er ikke prisene, og for et korttidsopphold vil man neppe klare å ta ut gevinsten. Man bor som regel i et turistområde, er ikke kjent med priser og hvor man skal gå, det er ingen besparelse i å kjøpe store forpakninger, man må kanskje gjøre investeringer (f.eks. tabletter til oppvaskmaskin) som er dyrt i innkjøp og som man ikke får brukt opp. Noen steder er det også ordninger så lokale f.eks. får billigere bussbilletter enn turister (noe jeg synes er fair enough, absolutt).

Når vi drar på ferie, har vi som regel ganske frislipp på en is eller to om dagen, spiser ofte ute 1 gang om dagen i snitt, minst, selv om vi har bra kjøkken og tar noen utflukter/ spiller minigolf/ drar i en park. Med et sånt nivå er prisen betydelig høyere enn 5'.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat