Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-17, 13:40   #43
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det synd på folk som har det ille - og det er selvforskyldt?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Pøblis, jeg tror også det er eb slippery slope hvis vi skal begynne å egenfinansiere selvforskyldt sykdom. Heldigvis er det vel ingen politiske partier som mener man skal det, i fullt alvor. Det er jo ingen direkte kausale effekter på individnivå; det er ingen som kan si at du fikk KOLS fordi du røyker - noe er gener, noe er miljø, noe er uflaks.. Men man kan si at på gruppenivå er røyking en av de viktigste faktorene for utvikling av KOLS, og at det er IDIOTISK å røyke (egentlig uansett), hvis man er i risikosonen eller har tegn på lungeskader.

Jeg vet at du vet det, altså, det var bare generell belæring litt spesielt siktet mot ditt innlegg.

Det skjønte jeg. Jeg lever jo nær mange helsedebatter og synes jeg ser en økende tendens til "finansier din egen dumhet" -med særlig fokus på overvekt - men det er mulig at det er min hang til å henge på KG og ikke i jobbrelaterte debatter jeg har hørt det der.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat