Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-17, 09:58   #84
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg har ikke peiling på om 05-ungen her kommer til å ville konfirmere seg, og om det eventuelt vil bli i kirka eller i regi av HEF. Hun er ikke døpt, så vil hun konfirmere seg i kirka må hun døpe seg først. Nå har hun et rush av søskenbarn som skal konfirmeres i tur og orden før det blir hennes tur, og det er ganske likt fordelt mellom humanistiske og kirkelige. Hittil har hun vært i konfirmasjon til to kusiner, en kristen og en humanistisk, i vår blir det en humanistisk, neste år trolig en kristen, året etter trolig to humanistiske. Så da får hun se litt av begge deler og har et godt grunnlag for å velge hvordan hun vil ha det, og tenke igjennom hvorfor. Uansett, bestille lokale har ikke falt meg inn enda. Satser på at det lar seg gjøre året før. Hvis ikke får vi gamble på finvær og satse på å ha det i hagen som kriseløsning.

Bunad er faktisk allerede ivaretatt. Mamma spurte allerede for et par år siden, om hun kunne få kjøpe inn og begynne å brodere bunader til jentene. Bare brodere selvsagt, og la monteringen vente til det nærmer seg. Bunad vil hun gi dem uansett, vil de ikke konfirmeres blir det til en annen anledning, som f.eks 16-årsdag. Hun ønsker å brodere Sunnmørsbunad, fordi mannen min er fra Sunnmøre. Hun har sydd en god del bunader fra både der hun bor, hvor jeg er delvis oppvokst (Gudbrandsdal) og hvor hun kommer fra, hvor søstrene mine tilfeldigvis bor nå (Hedmark), så jeg tror mye av grunnen til at hun vil gi Sunnmørsbunader til dem, i stedet for bunad fra "min" side, er ønske om å få brodere en helt ny bunad, som hun aldri har prøvd å brodere før. Uansett, det førte til at Svigermor ble så lykkelig og rørt at hun insisterer på å kjøpe skjortestoff og sølv.

Grunnen til at det kom opp så tidlig er at mamma ville starte nå, mens hun enda har godt syn og myke ledd i fingrene, som hun sier. Når yngstejenta skal konfirmeres (2022) er det ikke godt å vite hvordan det ligger an. Uansett, vi sier jo ikke nei takk til det.

Men lenger enn det har vi ikke kommet i konfirmasjonsplanlaggingen her.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-02-17 kl 10:04.
My er ikke aktiv