Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-16, 15:08   #53
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peptalk med gutta våre

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg gremmes virkelig over holdningen at gutter sånn generelt er "et føkkings problem", som stadig trenger korrigeringer og instruksjoner fra mamma for å ikke oppføre seg som et svin. Djises for en sexistisk måte å se mennesker på.

Ja, jeg er enig i at hvis det er det at man ser på menn som "svin" er utgangspunktet, så er holdningen feil.

Det jeg derimot tror er at kulturen rundt seksualitet fremdeles er slik at det er en forventning om at gutten skal være seksuelt pågående, men jenta skal bli overtalt. (Eller fremdeles og fremdeles, det er jo mye som tyder på at dette er noe som er forsterket). Og hvis kulturen er slik er det viktig at foreldrene korrigerer for dette. Fikk nettopp vite at en gutt som jeg kjenner som utrolig moden, høflig og ...vel, gentlemann (litt rart ord å bruke om et barn, da, men ...) spør om nakenbilder. Jeg vil jo tro (håper!) at grunnen til dette er en kulturell forventning om at gutter skal gjøre det.

Jeg har selv gjort mye rart på grunn av (u)kultur (må vel nesten presisere at dette ikke gjelder seksuelt press). Og det er vanskelig å la være når omgivelsene har en spesifikk forventning til deg. Kan som et eksempel nevne at moren min typisk ønsker å bli overtalt til å få hjelp - sikkert veldig vanlig i den generasjonen - men dette er typisk en holdning som gjør at de som skal hjelpe fort havner i risikosonen for å trampe over grensene til andre.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat