Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-18, 10:53   #81
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det gjelder både Anna og Torill, tenker jeg.

Jeg leste at produsentene med vilje kuttet ut overklasse-sosiolekten, for at dialogen ikke skulle bli parodisk. Og jeg ser poenget med det.

Jeg ser ikke poenget, for, som han fyren på UiS påpeker, så er det ingenting parodisk med en sosiolekt som fremdeles er i bruk, selv om den er utdøende. Jeg synes det er veldig uheldig, men så er jeg jo født og oppvokst i byen, da, og jeg tror ikke man skal langt utenfor bygrensene før man synes «je-språget» er veldig fremmed og muligens føles parodisk. For meg er det helt normalt, selv om jeg aldri har snakket sånn selv.

Enig ang Torill, ja.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat