Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-17, 11:23   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken foodprosessor?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

OK. Jeg har en stavmikser med en sånn liten dings ved siden av som på bildet. Gjør ikke den mer eller mindre det samme som en food prossesor?

Joda, men ikke med nok kraft og nok volum til mitt behov. Jeg trenger en maskin med større "plass" for å kunne lage pesto, hummus osv, oppi en sånn liten dings blir det bare knøl og gris og fastkjøring. Jeg trenger noe som hakker nøtter, kan lage griljermel av tørket brød eller finmose ting til dip. Jeg trenger å raskt kunne rive noen gulrøtter, epler eller poteter eller kanskje litt ost, uten at jeg skal finne frem den digre Kenwooden med alt ekstrautstyret. Den finner jeg derimot frem nå jeg skal male 5 kilo kjøtt til pølser eller karbonader, når jeg skal stappe pølsene, når jeg skal raspe opp store mengder grønnsaker eller ost, eller skal ha selskap og trenger å kutte opp 3 kilo poteter i tynne skiver.

Stavmikser bruker jeg til å lage eller finmose sauser, dressinger, supper, osv.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat