Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-24, 13:10   #28
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.892
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter før og nå

Greit nok at nybegynnere trenger ekstra forklaring, men når en enkel genser får en oppskrift som går over 9 a4-sider, blir det for mye av det gode. Det forvanskes noe enormt. Jeg har strikket siden jeg var tenåring og regner meg som en god strikker, men jeg måtte nesten gi opp når jeg nylig skulle hjelpe min datter med en helt enkel raglangenser. Oppskriften gikk over 9 sider og de var tettskrevne. Nesten hver omgang var beskrevet og det tok lang tid før jeg skjønte at det kun var en helt ordinær raglanøkning strikket fra halsen og ned. Datteren min er ikke helt fersk strikker, men heller ikke vemdig erfaren, men hun klarte rett og slett ikke holde orden på hvor på omgangen hun var og iallfall ikke hvor i arbeidet hun var. De kunne i stedet beskrevet raglanøkningen ganske enkelt og skrevet at dette skulle gjentas x antall ganger. Dette er nok ett av de verste eksemplene på nyere oppskrifter jeg har sett, men det er ikke den eneste. Oppskrifter blir ikke mer nybegynnervennlige av å gjøres lange og kompliserte. Da er det bedre designer legger litt jobb i forklarende videoer slik flere gjør.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat