Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-15, 22:46   #192
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Du har min sympati HI!

Og det er mange som er veldig strenge ift mat her. Jeg ønsker å lære ungene matglede og at middagen skal være et hyggelig samlingspunkt, og dermed blir det til at vi stort sett serverer mat som ungene også liker. Og liker de ikke eller ikke har lyst på, så presser de ikke. Vi oppfordrer selvsagt til å smake på nye ting, og de får ikke gå fra før alle er ferdig, men ingen presses. Og vi forsøker å legge bort andre konflikter og unngå å være foreldre-strenge ved bordet. (i teorien, det skal innrømmes at alt ikke alltid går som planlagt, de er 3 og 5 år)

Med tanke på alle som sier at de har mataversjoner og flere oppgir at press i barndommen er årsaken, tror jeg jammen jeg skal fortsette å være på servicesida. Jeg strekker meg langt for at ungene (og dermed også vi voksne) skal oppleve matglede og ha et godt forhold til mat/spising.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat