Tråd: Pedo-kunst
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-09, 10:29   #46
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pedo-kunst

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tenker slik:
Sett at noen voldtar meg og at det tas bilder av det.

Det kan hende at jeg vil godta at et slikt bilde skal brukes til et formål som hindrer at fler skal oppleve det samme.

Men om noen bare tar bildet av min kropp og mitt overgrep og viser det frem uten at jeg har fått samtykke så er det et nytt overgrep. Det er ikke kunst.

Denne utstillingen er grei dersom han har bilder av barn som nå er voksne og som har sagt ja til at pedofilibildene tatt av dem da de var barn kan brukes. Ellers er den hundre prosent uakseptabel.

Jeg er, ikke uventet, enig med Smilefjes.
Det jeg først bet meg merke i da jeg leste artikkelen og så bildene i den, var øynene til barna.
De øynene inneholdt ufattelig mange nivåer av smerte og redsel.
Om disse barna skal komme seg videre i livet etter overgrepene, blir det nok ikke så mye bedre av at noen har foreviget de fornedrigende bildene av dem i et "kunstprosjekt".

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hva heter forresten fotografen som tar Lolitaliknende bilder av døtrene sine? Hun har hatt utstilling i Oslo, såvidt jeg husker. Reagerer man/vi like sterkt når det er en mor som tar bilde av barna sine (og viser frem)?

Jeg husker ikke hva hun het, men jeg husker at jeg reagerte på veldig mange av bildene hennes også, ja.
Mange av dem var langt fra så "naturlige" [som hun skulle ha det til] i mine øyne.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat