Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-09, 23:35   #1
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Typisk norsk mat (som utlendinger kan klare å spise ...)

Jeg trenger innspill!

Vi er tre naboer, meg som er norsk, ei som er taiwansk (men utdannet kokk fra fransk kokkeskole), og ei indisk dame. Vi fant ut i vår klokskap at vi skulle ha "kokkekurs" for hverandre, lage mat fra de respektive landene. Vi hadde indisk middag her forleden dag - det ble disket opp den ene lekre retten etter den andre - alt "typisk indisk".

Nå står jeg for tur, og helt ærlig, jeg aner virkelig ikke hva jeg skal lage, som kan falle i smak (og som jeg kan finne ingrediense til her i USA...). Det jeg forbinder med tradisjonell norsk mat er fårikål, kjøttkaker og tilsvarende, og er jo ikke akkurat kanonspennende....

Så pliiis, noen som har noen kjekke oppskrifter på noe som er "typisk norsk", og som kan falle i smak for utenlandske ganer? Og med ingredienser som finnes her i USA (altså utgår pinnekjøtt, lutefisk og fenalår, som jeg gjerne skulle ha servert ).

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat