Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-20, 13:56   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Det er kanskje ikke tråden, men siden Dr. Dropin ble nevnt så må jeg nevne at maken til suveren oppfølging vi fikk i etterkant av Poden var der da han var så dårlig for to år siden, ja, det står det respekt av. Når det er sagt så vil jeg virkelig ikke at dyktige, fine faghandlere skal måtte stenge altså, så det er virkelig bekymringsfullt det at så mange må gi seg. For dem har jo det siste året vært beintøft.

Poenget er ikke om det er dyktige folk på Dr. Dropin eller Cutters for den saks skyld. Men at det er franchiser fullstendig uten sjel, som forsøpler bybildet når de har som strategi å teppebombe byen. Om det var en og annen her og der hadde det jo ikke vært noe problem. Jeg er ikke i mot at folk skal få seg en billig hårklipp eller lett tilgang til lege, liksom.

Når Espresso House og Kopp skviser ut den lille kafeen på hjørnet blir mangfoldet mindre, og kunnskapen dårligere på sikt. Når Cutters skviser ut frisøren som har ligget der i en evighet, som kurser frisørene sine og ansetter lærlinger da forsvinner kunnskap, utvikling og engasjement. Dr. Dropin skviser nok ikke ut fastlegene, og tannlegene kan sikkert ha godt av litt utfordring på pris, men ingen av disse jobber for langtidskontakt med kundene sine, og når de overtar storefronts i stedet for kontorer vekk fra gateplan så gjør de bybildet fattigere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat