Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-19, 20:01   #79
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?

Vi er fire, to barn på ca 12 år som trener nesten hver dag, det samme gjør jeg. Vi har ca 600 gram fisk eller ca 400 gr kjøtt til middag. 100 gr spekeskinke på pizza, 300 gr kjøtt til taco. Vi lager godt tilbehør til taco.

Jeg kan gå lenge uten kjøtt, liker det kun passe og savner det aldri. Jeg spiser nok ikke kjøtt på 14 dagers syden tur, da velger vi ofte hver vår varmrett.

Jeg nevnte burgere i en annen tråd om nok mat. Vi lager italienske burgere med ost og krydder når vi har familiegrupper og tilsvarende. Lager potetbåter til og salat. Det faller i smak.

Vi handler litt kjøtt når vi er i Sverige ca to ganger i året. Mannen kjøper kjøtt til å lage pølser av, det skjer ikke, så da lager jeg burgere. Denne gang av 1,4 kg kjøttdeig spedd ut til to voksne og fem barn. Jeg kjøper det svenske kjøttet.

Nå skal jeg teste fryst fisk fra Iceland eller Picard. Hadde pakke med 500 gr Lerøy gourmet torsk, etter å ha klemt ut siste vannet var det 419 gram igjen. Det er for lite fisk. Det må finnes bedre til nær 300,- pr kg. Og så er det snart høysesong for fersk hvit fisk. Lofoten fiskekaker med 80% fisk kostet ca 90,- pr pakke på Coop i går. REMA har kun emv med lite fisk.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat