Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-17, 12:33   #88
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Mer enn jeg reagerer på merker eller andres klesstil reagerer jeg på voksne som må fokusere på det og framheve det til barna, helt fra barna er bitte små, lenge før de har noe begrep om sånt. "Dette er en ekte [sett inn valgfritt populært merke] altså , ikke noe fake!" "Skikkelig stilig genser! Også en ekte [merke] da gitt!". "Jeg har kjøpt ei jakke til deg, dette merket er skikkelig hot i utlandet om dagen altså. Det er mange jakker som bare er bare etterligninger, men dette er den ekte. "

Dette er utsagn som er helt vanlige blant foreldrene i omgangskretsen til mine søstre, og jeg hører tendensen hos den ene av dem også, og barna der er følgelig svært opptatt av merker. Hva er poenget med å lære barn at noen klær er bedre og mer "ekte" enn andre, lenge før de kommer på å tenke over det selv?

Det jeg legger mest merke til (på en negativ måte) av andres stil nå i dagens motebilde går mer på trenden med superlange vippeextensions, firkantede øyenbryn, kontursminke og filling i leppene. Jeg trodde liksom jeg i mitt 44 år gamle liv hadde sett så mye av trender og moter som har kommet og gått at ingen ting kunne overraske meg lenger ... og så kom dette. Det ser for meg helt absurd ut, og stilen vekker kanskje like mye undring som andre følelser. Jeg forstår meg rett og slett ikke på det, og lurer på hva enkelte ser, når de kikker i speilet. Om de ser det samme som jeg ser. Hvis noen har den stilen her inne håper jeg de ikke tar seg nær av det (og at de har vett på å holde det på et moderat nivå). Moten er slik den er, og hva jeg synes har liten betydning. Og alt går over. Men klesstil skal det mye til før jeg reagerer på.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-08-17 kl 12:50.
My er ikke aktiv   Svar med sitat