Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-18, 19:38   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.877
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags forsikring til hest?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Vi har Agria til vår spranghest. Den overtok vi fra forrige eier, men tilpasset den til det jeg ser for meg kan bli behovet for hesten vår. Hun er en voksen dame og jeg har forsikret henne med mulighet for behandling for vonde ledd etc. Hester er litt som oss mennesker når de drar på årene. Vi har høy egenandel og derfor lavere månedspris. Hesten vår er ikke veldig dyr, så vi får ikke noe igjen hvis hun dør. Det hadde jeg nok passet på hvis hun hadde vært en større investering. Det er masse liten skrift ute å går, så jeg hadde satt ned en liste med hav andre jeg ønsket og så sendt rundt til ulike selskaper. Det er dyrt å forsikre, men enda dyrere å betale store inngrep selv.

Gratulerer med hest!

Takk for utfyllende svar
Hesten er dyr nok (synes vi), til at det er verdt det å ha livsforssikring. Hesten arvingen hadde på halvfor tidligere hadde det ikke og det var ganske surt da den måtte avlives pga brukket fot - dyrt for eierne å måtte kjøpe ny hest.
Får passe på å lese forsikringsvilkårene nøye - ser ut til å være smart.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat