Tråd: Pass til barn
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-19, 09:35   #18
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pass til barn

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Da jeg ringte passkontoret for å spørre om noe ble jeg fortalt at de må velge bare ett når de blir 18 nemlig.

Det kommer an på landene det gjelder. Norge tillater i utgangspunktet bare ett statsborgerskap, men det er unntak som hvis man er født til to statsborgerskap. Har man to og ikke har bodd i Norge minst tre av de siste ti årene må du velge hvilket du vil ha. Andre land har derimot andre regler. Frankrike har ingen bostedskrav, så jeg som er både norsk og fransk og bor i Norge kan beholde begge statsborgerskap. Hadde jeg derimot bodd i Frankrike ville Norge krevd at jeg valgte bort det ene. Om jentene dine kan beholde begge statsborgerskap etter at de har fylt 18 avhenger dermed av hvilke regler Storbritannia har.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat