Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-11, 07:11   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vikeplikt for buss - er reglene endret?

Jeg kom kjørende i 70 km/t sone, foran meg i busslommen står en buss og blinker til høyre - slik busser pleier å gjøre når de slipper av/tar opp passasjerer. I det jeg nærmer meg følger jeg med på om tegngivingen til bussen endres, men den fortsetter å blinke til høyre helt til jeg er på høyde - og litt forbi bakparten på bussen, og der endret den tegngivingen og vrenger ut på veien. Jeg må hive meg over i motsatt kjørebane for ikke å få fronten på bussen i siden på bilen min heldigvis kom ingen biler i mot.

Har jeg vikeplikt for busser i 70 km/t sonene?
Og hva burde jeg gjort annerledes? Jeg hadde en bil hakk i hel, så om jeg hadde bråbremset hadde jeg mest sannsynlig fått en bil i "rompa".

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat