Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-06, 11:54   #61
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lese barnas dagbok osv

Jeg er ikke helt sikker selv hvor jeg mener grensene bør gå.

Jeg vil ikke vite alt Stesnuppa foretar seg når hun blir gammel nok til å "foreta" seg ting, men nå når hun er 9 år og plutselig befinner seg på sider med 16-årsgrense og uten skrupler krysser av for at hun er over 16 år blir jeg litt betenkt.
Hun gikk inn på siden for å vise oss et spill som var "sååååå kult", for det hadde de spilt da de var på SFO (det var et slags chatte/sjekkespill)

Vi pratet litt om hva det var hun gjorde da hun krysset av for at hun var over 16 år, og hvorfor det var aldersgrens på de sidene og slikt og så sa vi at det ikke var lov. Hun kunne ikke lyge å si at hun var eldre og bla, bla,bla.

Hun hørte jo på det vi sa, men ble ikke glad da vi sa at slike sider får hun ikke være på og vi måtte si ifra på SFO om at de sjekke hva ungene drev med.

Så nå sjekker jeg loggen hvis hun har sittet ved maskinen alene en stund. Ikke for å "ta" henne om hun har vært inne på ulovlige sider, men for å forklare henne litt om dataverdenen om hun faktisk fortsetter å være inne på sider vi har sagt at ikke er lov.

Stesnuppa er ikke den mest datakyndige 9åringen i gata, og hun vet nok ikke alltid hva hun driver med Hun vil jo bare spille de kuuuule spillene

Men jeg håper og tror at når hun når tenårene så vet hun mer hva hun holder på med og kommer å sier ifra hvis det er noe som trøbler henne.

Jeg håper jeg i det lengste holder meg unna sms og msn-logger. Og dagbøker holder jeg meg langt unna. Husker hvor skuffet jeg var da jeg fant ut at min mamma leste dagboken min.
Men vi kommer nok til å ha en avtale på at vi får lov å sjekke loggen med jevne mellomrom.

Og om man har mistanke om narkotika og annen kriminalitet så er det noe helt annet selvfølgelig.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat