Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-16, 15:06   #53
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe".

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Røverdatter: Jeg mener å ha lest forskning der akkurat dette var tatt med i betraktningen, men at vi likevel ligger høyre. Angående andelen sykmeldte i typiske kvinneyrker, tror jeg det har både med aksepten for at "nok er nok, nå må du ta vare på deg selv litt, ingen takker deg for å slite deg ut" er mye større blant kvinner enn blant menn, og selvsagt at en del kvinneyrker (innen helsesektoren spesielt) er belastende og har et stort arbeidspress. Der jeg jobber er det overvekt av kvinner, men også ganske mange menn, men av en eller annen grunn er det langt flere kvinner som blir sykmeldte av hardt arbeidspress. Samtidig vet jeg ikke helt hva vi skulle gjort om alle hadde "jobbet som en mann" hos oss. Mest sannsynlig lagt ned hele bedriften.
Mannfolk er jo generelt latere.
:lener seg tilbake og venter på å bli "arrestert" :

Hvis enkelte bransjer har en ukultur når det gjelder sykemeldinger så er det jo det man bør ta tak i. Og man bør også se på hvorfor arbeidsbyrdene er så store og hvordan man kan løse det.

Jeg mener sykelønnsordningen er den viktigste velferdsordningen vi har og at det er det viktigste tiltaket for å utjevne sosiale forskjeller. Vi ser allerede en økende trend for bruk av helseforsikring og jeg tenker at om sykelønnsordningen blir bygget ned, fordi man ikke tar tak i de underliggende årsakene til høyt sykefravær, så kommer de sosiale forskjellene i Norge til å øke dramatisk. Jeg ønsker meg ikke det i vårt samfunn.

Det er andre velferdsordninger jeg anser for ekstremt lite viktige og riktige, men sykelønnsordningen er en av forutsetningene for en god velferdsstat.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat