Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-18, 11:04   #84
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror helst det er fordi de vi kjenner som snakker slik er 70+.

Ja, kanskje. Men det var jo helt vanlig den gang. Det eneste, faktisk. (Kjenner forøvrig mange under 70 som snakker sånn, men ingen under 53, faktisk. )

Moren min (forøvrig heller ikke 70), snakker som sagt slik. Og hennes venninner. Jeg vet hun blir lei seg når noen latterliggjør måten hun snakker på (noe jeg selvsagt aldri har gjort ), og hun er ikke en nærtagende person overhodet. Je-språket blir jo ofte parodiert, og det er morsomt det, det synes hun også, men det betyr ikke at det er den eneste måten å bruke denne sosiolekten på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat